İpad'e Özel Yeni İşletim Sistemi: İpadOS



WWDC Geliştirici konferasında tanıtılan Apple tabletlere özel işletim sistemi İpadOS sonunda geldi.

Apple'ın yıllardır iPad cihazları için İOS'dan ayrı bir işletim sistemi geliştirme çabaları sonunda sonuç verdi ve iPadOS çıktı. Yıllardır İOS'un iPad cihazlara özelleştirmesiyle oluşan bir işletim sistemini kullanan bu cihazlar kullanıcıların kafasını da karıştırıyordu. Zira İOS ilk çıktığı zamandan beri iPhoneOS olarak anılan işletim sistemi. Haliyle yaşanan bu çelişki de son buldu. Peki kullanıcılarına ne sunuyor iPadOS?

İsminden de belli olduğu üzere sadece iPad'lerr özel olan bu işletim sistemi tabletleri bir kademe daha masaüstü bilgisayar deneyimine eriştirmeyi başarıyor. Ekranda birden fazla uygulamayı çalıştırma büyük ekran görünümü sağlayan arayüz tasarımı gibi özellikler iPadlere kazandırılmış durumda. Sadece bunlar değil Safari Google Chrome gibi internet tarayıcılarında ekran boyutuna göre font büyüklü ayarlama parmak hareketleriyle yazı kopyalama kesme yapıştırma Apple Pencil'daki gecikmenin 9 milisaniyeye inmesi gibi yenilikler iPadlerin yeni özellikleri. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

0 Yorumlar